søndag den 25. september 2016

Mandag, den 19. september, 2016 - Hjemad

Painted Ladies
Det var dagen, hvor vi skulle flyve hjem, men først sidst på eftermiddagen. Så der var tid om formiddagen, til at se en sidste del af San Francisco. Det skulle være den del som "overlevede" jordskælvet i 1906. Husene kaldes "The Painted Ladies" og er nogle huse med mange farver. Vejene omkring er stejle, så det giver lidt motion at gå dertil. De ligger lige overfor "Alamo Square Park", som vi så ikke kunne komme ind i, for den var under renovation.


Rådhuset i San Francisco
Vi fulgte derefter Fulton Street helt ned til San Francisco's rådhus, som mest ligner en fransk katedral. Den blev bygget lige efter jordskælvskatastrofen i 1906 og minder utrolig meget om en kirke inden i. Den er enorm flot og er i hvert fald et besøg værd. Det er åbenbart moderne blandt asiatiske brudepar at blive fotograferet på en stor trappe inde i hallen.
Nu var vi nede ved hotellet, hvor vor bagage blev opbevaret og vi besluttede at hente det og køre til lufthavnen. Der var rigelig tid, men vi vidste jo, at der kunne være trafikprop, så vi tog ingen chancer. Det gik nu glat derud, takket være vor mobiltelefons GPS. Da vi nærmede os, var der flere skilte til, hvor vi kunne aflevere vor bil, så måske kunne vi have klaret det uden GPS, men den var nu rar at have.
Vi skulle tage samme tog til flyterminalen, som vi tog ud til bilen, da vi ankom. Vor flybillet viste, at vi skulle stå af toget i Terminal 1, så det gjorde vi. Det viste sig desværre, at det var Terminal I, for International i stedet for. Man ved aldrig hvilke forsinkelser, man kan møde. Det var nu ikke slemt. Vi kunne bare fortsætte med toget.

Indtjekningen gik fint, bortset fra, at vi begge måtte betale for overvægt. Det var også et frygtelig besvær at komme igen sikkerhedskontrollen. Jeg følte, at jeg til sidst ikke havde noget tøj på. Jeg måtte igennem gennemlyseren mange gange, inden det til sidst lykkedes. Senere viste det sig, at Sonjas kuffert var blevet tjekket, for der lå en lille hilsen fra kontrollen. De er meget forsigtige, men det forstår man godt og er egentlig taknemmelig for det. Bare det altså ikke lige er mig, der skal undersøges.
Nu trængte vi begge til en øl, så vi satte os nær stedet, hvor vi skulle gå om bord på SAS-flyet hjem. Der sad et ældre ægtepar lige ved siden af, men ikke nogle almindelige ældre mennesker. De var helt tydelig gamle hippier. Jeg tillod mig at spørge til Trump og fik selvfølgelig det svar, jeg havde ventet. "Han er en svindler og en løgner", fik jeg at vide og så snakkede vi lidt om det. De rejste sig og beklagede at de måtte gå, for de skulle nå et fly til København. Derfra skulle de videre til Amsterdam. Jeg ventede lige til Sonja kom tilbage fra lidt shopping, så gik vi også til flyet. Der sad de og vi satte os overfor og snakkede videre. Han viste mig uopfordret nogle billeder på sin tablet, som han selv har malt. Jeg syntes, de var rigtig gode, - impressionistisk stil, så måske skulle han studere Van Gogh i Amsterdam og ikke ryge hash på et kaffehus. Jeg fik han e-mail-adresse. Jeg sendte en mail, så han kunne sende et link til flere billeder. De sad også i nærheden på flyet, men vi snakkede ikke sammen, men jeg glæder mig til at høre fra ham.
San Francisco og Golden Gate Bridge

Sonja fik vinduespladsen og tog nogle gode billeder ind over San Francisco. Resten af turen hjem var lang og kedelig. Jeg fik vist sovet lidt, men havde jeg råd, så ville jeg vælge et bedre sæde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar