mandag den 5. september 2016

3. september, 2016, Til San Francisco

Det var en lang tur herover, næsten 11 timers flyvetur fra Kastrup. Dertil skal regnes kø ved indrejsen. Vi havde lejet en bil hjemmefra, eller rettere FDM-travel havde. De har ordnet hele turen, med flybilletter, leje af bil og bestilling og betaling af hoteller på turen. Det skulle helst gøre, at vi kan koncentrere os om at nyde turen.
Man tager en gratis letbane fra lufthavnen ud til biludlejningshuset.Her står man så endnu engang i kø, for at få sin bil. Det blev en Ford Fusion. En passende mellemklassebil, som vil kommer til at bo i de næste par uger. Avis skulle have næsten 1000 kr for en GPS, så det sprang vi over. Google Maps er fuldt tilstrækkelig. Jeg har downloaded kort hjemmefra, så jeg ikke bruger for meget net, men det viser sig at kortene ikke fylder særlig meget, så det var nok ikke nødvendigt.
Så det blev en forholdsvis nem tur ind til Hotel Whitcom på Market Street. Det viste sig at være “hovedgaden” i San Francisco (herefter SFO). Vi smed kufferterne ind på værelset og gik ud i byen. Vi gik mod nordøst ad Market Street. Vi ville op til Union Square, hvor der skulle være lidt liv. Hvis Hotel Hilton på 20 etager er liv, altså. I nærheden var der dog nogle restauranter og og små butikker. Vi gik ind på et mikrobryggeri, der også serverede mad og øl, selvfølgelig. Altså lige med undtagen af deres almindelige pilsner, som jeg havde glædet mig til. Jeg bestilte indbagte rejer. De er gode til fisk, men de har det med at putte mel omkring.
Jeg glemte mit kamara, da jeg afleverede min MC ved Sejr. Den skal have nye skærme efter det lille uheld i Hartzen, så jeg gik ind i en fotoshop og kigge. Damen var helt vild med at sælge, men jeg kom efterhånden i tvivl om det var nyt nok. Så jeg blev efter enig med mig selv om ikke at købe den. Hun blev noget fornærmet, men jeg bruger altså Sonjas på resten af turen.
Nu slog jet-lack’en til og vi gik hjem til hotellet og direkte i seng. Kl. var 20.00

Ingen kommentarer:

Send en kommentar